43-1 | 2018
Irish self-portraits: the artist in curved mirrors
Sous la direction de Christelle Serée-Chaussinand
- 
Introduction [Texte intégral]
 - 
“Miracles Of Frenzied Impotence”. Samuel Beckett’s Letters (1941-1956): Portrait Of ambivalence [Texte intégral disponible en mai 2020]
 - 
“Random fragments of autobiography”: Objects of the Self in Derek Mahon’s poetry [Texte intégral disponible en mai 2020]
 - 
Paul Durcan’s Self-Portraits as Dialogues [Texte intégral disponible en mai 2020]
 - 
More than Meets the ‘I’: Paul Muldoon’s Elegy ‘Yarrow’ [Texte intégral disponible en mai 2020]
 - 
‘Such a fragile Thing as the human Countenance’. Irish Self-portraiture in the Eighteenth-Century [Texte intégral disponible en mai 2020]
 - 
A Scot in Ireland: Erskine Nicol’s Mid-19th Century Self-Portraits [Texte intégral disponible en mai 2020]
 - 
Costuming in Seán Keating’s self-portraits: theatrical guise or political disguise? [Texte intégral disponible en mai 2020]
 - 
Performative Self-Portraiture, Femmage, and Feminist Histories of Irish Art: Amanda Coogan’s Snails, after Alice Maher (2010) [Texte intégral disponible en mai 2020]
 - 
Incarnating and articulating the female other. Interview with Helena Walsh [Texte intégral disponible en mai 2020]
 - 
Comptes rendus bibliographiques
Book reviews- 
Richard Murphy, The Kick, A Memoir of the Poet Richard Murphy [Texte intégral]
 - 
Nicholas Grene. The Theatre of Tom Murphy Playwright Adventure [Texte intégral]
 - 
Brad Kent (ed.), The Selected Essays of Sean O’Faolain [Texte intégral]
 - 
Jean Viviès, Revenir/Devenir, Gulliver ou l’autre voyage [Texte intégral]
 
 
Numéro disponible ici: https://journals.openedition.org/etudesirlandaises/5439
        